Maandag 9 juni 2014 - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Rianne Zuijlen - WaarBenJij.nu Maandag 9 juni 2014 - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Rianne Zuijlen - WaarBenJij.nu

Maandag 9 juni 2014

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

10 Juni 2014 | Sri Lanka, Kandy

Vandaag de eerste dag van de trekking. Naar mijn idee ook gelijk een intensieve. Of zouden alle dagen zo worden?

Ik heb het in elk geval naar mijn zin gehad! Alhoewel, eerst zijn we naar Sigiriya gegaan om daar een hoge berg te beklimmen. Ik meen mij te herinneren dat deze 1200 meter was. Dit lijkt mij misschien alleen wat weinig dus misschien vergis ik mezelf wel....Eens nakijken....

Ik vond het in elk geval een behoorlijke pittige klim. Duidelijk niet gewend om veel trap te lopen...Al denk ik dat het ook deels zal komen door mijn nieuwe schoenen.Deze had ik natuurlijk moeten inlopen, maar daar geen zin in gehad door het warme weer. En uiteindelijk was het mij ook allemaal waard. Het uitzicht boven is echt prachtig! En de klim weer naar beneden is een stuk makkelijker...

Daarna zou er een olifantenrit op de planning staan maar deze ging niet door. Er schijnt een evenement te zijn waarbij alle olifanten gereserveerd waren. Hopelijk kunnen wij dit later deze week nog eens doen...

In de plaats hiervoor een alternatieve safari gedaan. Eerst een huifkartocht met twee ossen ervoor. Dat waren het althans gok ik. Zelf mochten wij ook nog een stukje mennen, super om te doen...

Ook tijdens het boottochtje wat er op volgde, de kans gekregen om zelf te peddelen. Deed mij even aan vroeger denken, toen ik als kind door de sloten ging varen...

De boottocht eindigde aan de overkant van het meer. En oja, vergeet ik bijna om te zeggen dat wij allen van de bestuurder van de boot een mooie bloem kregen. Deze de rest van de dag aan mijn tas gedragen maar zojuist bij thuiskomst, bleek hij toch verlept te zijn. Gelukkig fotos nog...

Toen we de boot uitstapten, waren we bij een eilandje waar een "boerderij" stond. Hier werd door een vrouw, ter plekke een lunch voor ons bereid en ze liet zien hoe ze dit allemaal deed. Ook mochten we zelf helpen met het " stuk slaan" van de rijst. De lunch was overigens lekker, en wederom met de handen gegeten.

Daarna nog buiten gekeken, waar een boomhut stond. Erin geklommen, en het uitzicht is geweldig. Ik had er best een tijdje willen blijven zitten.
Bij het naar beneden gaan, viel mijn camera ook naar beneden. Gelukkig nog geheel intact. Niet verkeerd voor een 8 jaar oude camera....

Hierna zijn we met een TukTuk terug gebracht naar het beginpunt. Al met al een leuke vervangende activiteit ondanks een gescheurde broek. Gelukkig een ander exemplaar meegenomen. Net alsof ik het wist...

Hierna zijn we dooorgegaan naar een bos, al wordt dat hier een " Jungle" genoemd. Lijkt er weinig op, al liepen er wel apen rond. De naam van deze jungle was: Pink Quartz Mountain. Aan het eind was namelijk een rotsberg te vinden,die wij ook weer hebben beklommen. Naar mijn idee was deze makkelijker te doen ondanks dat er geen trap was. Of misschien was dat het gewoon eigenlijk. Bovenop was een groot Boeddhabeeld. Maar eigenlijk was het weidse uitzicht het mooist...
Verder van de gids/chauffeur nog 3 "roze" stenmen gekregen als aandenken. Die ga ik zeker bewaren!

PS: Aankomend weekend zal ik proberen om wat fotos te plaatsen hier.
Dat geeft beter beeld weer, denk ik zo. Ik zal even kijken hoeveel fotos ik kan plaatsen en dan alvast een selectie maken...

  • 10 Juni 2014 - 21:38

    Agnes:

    Leuk om weer te lezen!!

  • 11 Juni 2014 - 22:46

    Pa En Ma:

    Zo maak je nog eens wat mee, leuk om te lezen!!

  • 15 Juni 2014 - 19:56

    Diaantje:

    Was weer leuk om te lezen en ook mooie foto`s
    groetjes!

  • 16 Juni 2014 - 11:15

    Lisette:

    Leuk!! Grappig dat ossen mennen! Chrips heb ook n karretje dus je kan thuis zo verder gaan! Ja dat weet ik nog wel dat Wij weleens n dag gingen varen Rianne. Dit keer wel de weg kunnen vinden? Haha. Veel plezier daar nog! Pootje van Laila!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Kandy

Sri Lanka

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2014

Thuis!

05 Juli 2014

Update!

18 Juni 2014

Hallo!

14 Juni 2014

Vrijdag 13 juni 2014

14 Juni 2014

Donderdag 12 juni 2014
Rianne

Actief sinds 24 Mei 2014
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 4066

Voorgaande reizen:

31 Mei 2014 - 13 Juli 2014

Sri Lanka

Landen bezocht: