Vrijdag 6 juni 2014 - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Rianne Zuijlen - WaarBenJij.nu Vrijdag 6 juni 2014 - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Rianne Zuijlen - WaarBenJij.nu

Vrijdag 6 juni 2014

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

07 Juni 2014 | Sri Lanka, Kandy

De laatste dag van de orientatieweek zit erop als ik dit schrijf. Toch wel een intensieve week, dus ik heb besloten om dit weekend hier te blijven. Enkele anderen zijn naar de oostkust vertrokken. Misschien dat ik zondag met enkelen naar de stad ga, maar verder doe ik het rustig aan.

De dag begon met een bezoek aan twee tempels. Een kleintje was als eerste aan de beurt. Nadat wij rond mochten kijken, kregen we een zegening van een monnik. Om de beurt moesten wij voor hem neer knielen waarna hij wat woorden uitsprak. Ik weet natuurlijk niet precies wat hij zei, maar het zal vast gaan over voorspoed. Ook kregen wij een topuwtje om onze arm geknoopt. Ik ga een poging doen om deze om te laten gedurende de rest van deze reis. Dus check het, als ik weer thuis ben.

Hierna was de 2de tempel aan de beurt. Deze was echt groots en fascinerend om te zien. Er stonden o.a. ook van die grote dierenbeelden, felgekleurd. Ondertussen was ook nog een groep mensen bezig om te bidden. Ik kan mezelf niet voorstellen, dat ze nooit gek worden van al die fotograferende toeristen.

Tijd voor een lunch! Ditmaal niet huiswaarts maar richting een restaurant waar we een Indiase lunch kregen voorgeschoteld. Deze bestond uit een soort wrap met aardappelvulling en 2 sausjes ernaast. Smaakte goed, maar was wel lekker pittig!

Voor de middag stonden er drie activiteiten op het programma. Eerst twee bezoekjes aan aan houtbewerkingsplaats en een Batiek. Bij beide een korte uitleg&rondleiding over het proces van maken.

Hierna werden wij het bijbehorende winkeltje ingeloodst. Bij de Batiek waren hier voornamelijk wandkleden, tafelkleden, schorten&kleding te vinden. De artikelen in het winkeltje van de houtbewerkingsplaats vond ik zeer mooi, maar waren erg duur. Hier hadden ze o.a. muziekinstrumenten, olifantenbeeldjes varierend van klein tot heel groot. Ook waren er echte meubels te koop.

Het programma werd afgesloten met een massage. Er was de keuze uit een been&voetmassage of een hoofd&nekmassage. Ik heb gekozen voor de laatste variant en zoals altijd hiervan genoten. De voorkant van het gezicht werd ook gedaan en dit heb ik nog nooit meegemaakt. Doet mij eigenlijk herinneren dat ik mezelf eigenlijk eens in de 2-3 maanden wil laten masseren, maar dat dit er eigenlijk vrijwel nooit van komt in Nederland...(Goed voornemen?)

Toen ook dit was afgerond, weer terug in het busje naar het vrijwilligershuis. Onderweg ' Barbie Girl' van ' Aqua' op de radio gehoord. Wie kent dit nummer nog?

In het huis heb ik een filmpje opgezet. Er staat hier wel een TV&DVDspeler en er liggen enkele DVDS. Ik heb Cinderellla Story gekeken en halverwege kwamen er enkele reisgenoten bij zitten. Leuke film, ik dacht dat ik hem al eens gezien had, maar sommige scenes kwamen mij niet helemaal bekend voor.Tussendoor stopte de film er een aantal keer mee. Wel kunnen oplossen maar tegen het eind kregen wij hem echt niet meer aan de praat. Het slot dus gemist, maar je kunt wel raden hoe een romantische film afloopt...

De rest van de avond lezend doorgebracht met tijdschriften van thuis. Ik was ook nog van plan een douche te nemen maar heb besloten dit morgen doe. Dan toch alle tijd!
Een stukje schrijven in mijn papieren reisdagboek mag echter niet ontbreken!

Oja, mijn reisschema is overigens iets gewijzigd.
Was het eerst dit:
2-6 juni: Orientatieweek
9-27 juni: Olifantenproject
30 juni - 4 juli: Schilpaddenproject
7-11 juli: Trekking
Nu is het programma als volgt:
2-6 juni: Orientatieweek
9-13 juni: Trekking
16 juni - 4 juli: Olifantenproject
7-11 juli: Schilpaddenproject
Hebben jullie gelijk een overzichtje, van wat mijn plannen zijn voor de komende tijd.

En verder voor de vaste lezers: het is best mogelijk dat ik volgend weekend (of daarna) besluit om ook op stap te gaan. Dus vrees niet, als het langer duurt voordat ik hier wat opzet. Mijn papieren reisdagboek blijf ik wel bijhouden, dus in het slechtste geval zal ik mijn reisverhalen bij thuiskomst online zetten, zodat jullie dit alsnog kunnen lezen.
Maar we zullen zien (of niet, net hoe je het bekijkt).

  • 07 Juni 2014 - 16:01

    Agnes:

    Hej rianne! Leuk om te lezen!!! Ga je er ook
    Foto's opzetten?! Groetjes vanuit Zweden!!

  • 08 Juni 2014 - 15:01

    Pa En MA:

    Hallo Rianne
    Zo maak je nog eens wat mee,leuk om te lezen,reisverslag word nu doorgestuurd naar ons mailadres
    het ga je goed!!
    Groeten Pa en Ma

  • 15 Juni 2014 - 19:45

    Diaan:

    hoi rianne,
    leuke fotos en natuurlijk ook een foto van koeien erbij :)
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Kandy

Sri Lanka

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2014

Thuis!

05 Juli 2014

Update!

18 Juni 2014

Hallo!

14 Juni 2014

Vrijdag 13 juni 2014

14 Juni 2014

Donderdag 12 juni 2014
Rianne

Actief sinds 24 Mei 2014
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 4063

Voorgaande reizen:

31 Mei 2014 - 13 Juli 2014

Sri Lanka

Landen bezocht: