Donderdag 5 juni 2014 - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Rianne Zuijlen - WaarBenJij.nu Donderdag 5 juni 2014 - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Rianne Zuijlen - WaarBenJij.nu

Donderdag 5 juni 2014

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

07 Juni 2014 | Sri Lanka, Kandy

Vanochtend vroeg opstaan, zeer vroeg. Om half 5 stond de wekker aangezien we om half 6 opgehaald zouden worden. We hadden een speciale missie voor vandaag: het verlengen van het visum.

Terwijl de andere vrijwilligers een bezoekje zouden brengen aan een tempel, togen wij als groepje van 8, richting Colombo.

Om half 6 vetrokken en omstreeks half tien waren wij in Colombo. Lange rit dus en ik had ook wat 'licht' last van wagenziek. Eigenlijk nooit last van. Toeval? Rijstijl? Vroege tijdstip? Geen idee, maar op de terugweg geen last meer van ...Heel fijn dus!

Om half elf waren we eindelijk op de ambassade(schat ik). En daar bleven we ook nog wel even. Pas om half 4 waren we eindelijk klaar. Best lang dus!
Eerst moesten we een aanvraag invullen, deze vervolgens indienen (na een wachtrij), wachten totdat deze goedgekeurd was. Dat duurde ook nog wel even, dus na een uur had ik er genoeg van en ben het gaan vragen. Ik heb best veel geduld maar dit duurde echt lang naar mijn gevoel, al zal dit ook wel door het vroege opstaan komen. Uiteindelijk zijn ze het gaan navragen en toen konden ze er binnen 5 minuten zijn. Het heeft dus wel geholpen.

Hierna weer door naar een andere balie, om te betalen. En dan maar weer wachten tot de stempel in het paspoort was gezet. Duurde ook nog wel even maar wel heel fijn dat het nu allemaal geregeld is.

Rond 19.15 uur waren we weer terug in het vrijwilligershuis. Lange dag dus en ik ben nu ook wel aardig kapot...Morgen start het programma om half negen dus dan kan ik wat langer blijven liggen!

PS. Op de terugweg vanuit Colombo naar Kandy, zagen wij ook nog een man op de weg lopen met een olifant ernaast. Ik kan dus nu al zeggen dat ik dichtbij een olifant ben geweest. Al hoop ik natuurlijk dat het nog veel dichterbij wordt.

Verder nog een opmerkelijk feit vandaag: zoals je misschien al eerder hebt gelezen, loop ik hier nu met drie telefoons rond. Eentje is zonder simkaart, maar juist op die telefoon werd ik vandaag gebeld door een onbekend nummer. Raar omdat hier door het ontbreken van een simkaart, geen telefoonnummer aan verbonden is...

  • 15 Juni 2014 - 19:41

    Diaantje:

    wat een gedoe met dat visum, hebben ze daar een heel relaxt leven? waar alles heel langzaam gebeurt?
    wel fijn dat het geregeld is!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Kandy

Sri Lanka

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2014

Thuis!

05 Juli 2014

Update!

18 Juni 2014

Hallo!

14 Juni 2014

Vrijdag 13 juni 2014

14 Juni 2014

Donderdag 12 juni 2014
Rianne

Actief sinds 24 Mei 2014
Verslag gelezen: 67
Totaal aantal bezoekers 4076

Voorgaande reizen:

31 Mei 2014 - 13 Juli 2014

Sri Lanka

Landen bezocht: