Dinsdag 3 juni 2014 - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Rianne Zuijlen - WaarBenJij.nu Dinsdag 3 juni 2014 - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Rianne Zuijlen - WaarBenJij.nu

Dinsdag 3 juni 2014

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

07 Juni 2014 | Sri Lanka, Kandy

Vandaag begon mijn dag met geroep van mijn kamergenoten. Ik had mijn wekker om 06.45 uur gezet en het was inmiddels al 07.05 uur. Ik had uiteraard wel geluid gehoord maar had niet helemaal in de gaten dat het mijn telefoon was. Blijkbaar toch nog wel ver weg en dat klopt ook wel. Vanochtenbd nog best wel moe, al ging dit gedurende de dag wel wat beter...

In de ochtend zijn we naar een theeplantage geweest. Onderweg wel wat natgeregend. Het is hier tenslotte het regenseizoen. Aangekomen op de theeplantage, kregen wij een uitleg over de verschillende producten die ze hadden. Dit bleek niet alleen thee te zijn, maar ook verschillende olien.

Er werd ons een kopje drinken voorgeschoteld wat leek op chocolademelk. Het smaakte ook wel zo, alleen dan iets bitterder. Ook werden er verschillende olien gedemonstreerd. Dit werd op onze gezichten gesmeers en enkelen kregen ook een rugmassaga. Deze heb ik echter afgeslagen omdat ik hier geen prettig gevoel bij kreeg, als ik zag hoe verschillende masseurs te werk gingen. In Nederland heb ik hier totaal geen probleem mee, maar nu werl. Misschien tot een cultuurverschil...

Na afloop zijn wij nog in het bijbehorende winkeltje geweest waar ik een typische Sri Lankese Kruidenmix heb gekocht. Alhoewel 1, dit was een verpakking met meerdere kruiden erin, waaronder een hele pittige. Dus voor wie mag ik koken bij thuiskomst?

Leuke excursie dus, al hebben we door het slechte weer de echte theeplantages niet kunnen zien. Dat had ik natuurlijk wel gezien als echte theeliefhebber...

Voor de middag stonden er twee activiteiten op het programma. Onderweg hierna toe zat ik in een busje waar muziek gedraaid werd.
Leuk om te horen dat hier ook ' Nederlandse' muziek gedraaid werd. Het eerste nummer wat ik hoorde, was ' Wake me Up' van ' Avicii" . Voor mij dus nu altijd het nummer wat mij altijd zal blijven herinneren aan deze reis. Verder kwamen ook nog ' Counting Stars' van One Republic (?) en enkele vervoegingen van ' Nederlandse' nummers voorbij.

Maar goed: ik had het over twee activiteiten. De eerste was een boottochtje over een groot meer midden in Kandy. Op zich niet heel anders dan eerdere boottochten die ik heb gedaan in mijn leven. Wel zagen we onderweg eem krokodil in het water. Deze kom je natuurlijk niet altijd tegen...en helaas heb ik hier geen foto van kunnen maken....

De tweede activiteit was een bezoek aan een diamantenmuseum. Er werd uitleg gegeven over de verschillende soorten die er zijn, en dan met name in de kleuren. Hierna een film gezien over hoe de diamanten gemaakt werden. Tot slot nog een bezoek aan de winkel, die hier bijhoorde.
Hier zag ik een leuke olifantenhanger. Dat is wel een leuk aandenken aan Sri Lanka, dacht ik zo. Het werd uitgebreid gedemonstreerd, met een ketting erbij. Toen ik hem om had, leek het mij wel wat. En dat terwijl ik normaal niet zo van de sieraden ben. Navraag van de prijs leverde echter op, dat deze 95 euro kostte. Het is natuurlijk wel gemaakt van echt zilver maar dit was mij net even te duur.

Een andere keer maar op zoek gaan naar een echt souvenir.

Ik denk dat dit wel de grootste belevenissen waren van deze dag, dus ik stop ermee voor vandaag!

P.s. Vandaag voor het eerst het gevoel dat ik deze reis leuk begin te vinden. De eerste dagen is natuurlijk ook wel wennen. Dit was al gezegd tijdens de voorbereidingsdag die ik had in Nederland. dat je vooral jezelf de tijd moet gunnen om te wennen. Het hoeft niet gelijk allemaal ' leuk en aardig' te zijn. Goede tip!

  • 15 Juni 2014 - 19:33

    Diana:

    Haai!
    leuk om te lezen allemaal,
    op het vorige bericht kon ik niet reageren maar vroeg mij af hoe het ging met de taal na je korte taalcursus?
    hoe zijn de andere reisgnoten?
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Kandy

Sri Lanka

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2014

Thuis!

05 Juli 2014

Update!

18 Juni 2014

Hallo!

14 Juni 2014

Vrijdag 13 juni 2014

14 Juni 2014

Donderdag 12 juni 2014
Rianne

Actief sinds 24 Mei 2014
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 4077

Voorgaande reizen:

31 Mei 2014 - 13 Juli 2014

Sri Lanka

Landen bezocht: