Woensdag 4 juni 2014 - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Rianne Zuijlen - WaarBenJij.nu Woensdag 4 juni 2014 - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Rianne Zuijlen - WaarBenJij.nu

Woensdag 4 juni 2014

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

07 Juni 2014 | Sri Lanka, Kandy

" Niet met je handen eten, dat is vies!"

Deze bovenstaande zin heb ik ongetwijfeld weleens gehoord als kind. En natuurlijk gedraag ik mij dan netjes. Alleen vandaag kon ik deze 'droom' toch in vervulling laten gaan...

Vanochtend hadden we een kookdemonstratie bij lokale bewoners. Leuk om te zien hoe dit gedaan wordt. Er werd iets gemaakt waarvan ik niet exact de naam meer weet. Ik dacht dat het iets met banaan was. Ook werd er alten zien hoe papadelles gemaakt werden. Interessant om te zien en wie weet kan ik dit thuis ook eens doen. Gedurende de kookdemonstratie mochten wij helpen met dingen schillen etc. Al popelde ik natuurlijk wel om meer te doen.
Toen het klaar was, mochten we wat proeven, uiteraard met de handen.
Best raar om dat te doen, maar het smaakte goed. Toch wel het belangrijkst!

Hierna nog even Kandy ingegaan. Weet je nog dat ik gisteren vertelde over de souvenirs? Dat is dus wel goed gekomen. Ik heb twee wijde broeken gekochte met olifantenprint erop. Ik heb geen idee hoe deze broeken heten maar in Nederland zie je ze ook steeds vaker verschijnen. Dus misschien snap je wel wat ik bedoel....Ze lijken een beetje op harembroeken...

Tenslotte hebben we nog een les gehad over het boeddhisme. Dit trekt mij altijd wel een beetje. Tenminste de uitspraken die ze doen,gezien de Happinez Kalender die ik thuis heb. Maar goed, de uitleg die werd gegeven, kon ik soms niet helemaal volgen. Daar heb je die taalbarriere weer...

Aan het eind van de les nog even gemediteerd. Wel leuk om een keer gedaan te hebben, maar op een gegeven moment duurde het toch iets te lang. Niet echt iets voor mij dus, ik pak mijn ' rust' liever op andere manieren...

Na de les zijn we met een groepje teruggewandeld naar het vrijwilligershuis. Een kleine 45 minuten lopen. Fijne wandeling, al stond het zweet ook wel op mijn rug bij terugkomst. Onderweg nog wat foto's gemaakt. En ook leuk: Een aantal kinderen stonden naar ons te zwaaien, als wij dit ook deden, zwaaiden ze weer terug. Schattig!

Vanavond ook nog in gesprek geraakt met iemand ui Taiwan. Zij vertelde dat zij 3 jaar geleden in Amsterdam was en dat ze volgend jaar in Parijs wil gaan studeren.Voor de grap afgesproken dat ze mij dan maar eens moet bellen en dat ze weer richting NL moet komen. Als ik dit over een aantal jaar teruglees, ben ik benieuwd of dit er inderdaad van is gekomen...

Verder krijg ik ook nog een sms van mijn zus, die vroeg hoe het hier was. Ineens besefde ik dat ik amper 5 dagen geleden nog in Nederland was. Dit lijkt nu al zover weg....

  • 15 Juni 2014 - 19:37

    Diana:

    ik ben wel benieuwd naar die broeken, dus ff een foto maken waarop je de broeken aanhebt :)
    hoe zijn de lokale bewoners en de tempratuur enzo is het een beetje uittehouden?
    ik ga naar de volgende dag
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Kandy

Sri Lanka

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2014

Thuis!

05 Juli 2014

Update!

18 Juni 2014

Hallo!

14 Juni 2014

Vrijdag 13 juni 2014

14 Juni 2014

Donderdag 12 juni 2014
Rianne

Actief sinds 24 Mei 2014
Verslag gelezen: 66
Totaal aantal bezoekers 4053

Voorgaande reizen:

31 Mei 2014 - 13 Juli 2014

Sri Lanka

Landen bezocht: