Zondag 1 juni 2014 - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Rianne Zuijlen - WaarBenJij.nu Zondag 1 juni 2014 - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Rianne Zuijlen - WaarBenJij.nu

Zondag 1 juni 2014

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

07 Juni 2014 | Sri Lanka, Kandy

De overstap op het vliegtuig van Abu Dhabi ging vrij gemakkelijk. Alles was wel goed aangegeven, waardoor we vrij snel over konden gaan naar de volgende vlucht.

Van slapen tijdens de vlucht kwam het echter niet. Of het nou kwam doordat ik zelf onrustig was of door het lawaai van andere reizigers? Ik weet het niet, maar ik was wel erg moe na het vliegen.

Verder verliep het op het vliegveld weer aardig vlot: Bagage ophalen, douane etc. Fijn!

Vooraf werd er door mijn reisorganisatie aangeraden om een goedkope telefoon mee te nemen en dan hier een simkaart te kopen.Echter toen ik deze wilde aanschaffen, bleek er geen buitenlandse simkaart in mijn telefoon te passen. Blijkbaar geen simlockvrije telefoon meegenomen, en blijkbaar ben ik soms niet zo handig...
Gelukkig had ik nog een ander goedkoop toestelletje meegenomen met mijn Nederlandse simkaart erin. Dus voor noodgevallen, ben ik toch wel telefonisch bereikbaar. Toch ook wel een fijne gedachte...

Maar voor zover in het kort, het hele 'Telefoonverhaal'. Toen we eenmaal waren opgepikt van het vliegveld, op weg naar het huisje. Hier kwamen wij, volgens mij, rond 8.30 uur aan waardoor we nog op tijd waren voor het ontbijt. Niet heel uitgebreid en zeker met mijn ' voedselkwesties' lastig om iets geschikts te eten. Maar goed, dit wist ik ook wel van te voren, dus ik zal het ermee moeten doen...

Na het ontbijt zijn we nog even Kandy ingegaan om wat boodschappen te doen. En hierna toch nog even het bed opgezocht, volgens mij heb ik toch wel een uur of 5 geslapen, dat scheelt toch wel! In het busje op weg naar de accommodatie had ik ook al de neiging om in slaap te vallen, maar bij elke hobbel of getoeter schrok ik weer wakker. Want zeker dat laatste doen ze hier vaak. Naar mijn idee bijna, alsof ze het erom doen...

Maar terug naar het bezoekje aan de stad, nog even. Het is natuurlijk wel leuk om te vermelden, dat ik op de terugweg in een heuze Ritsjka heb gezeten. Wel wat krap met 3 personen erin, maar de wind door je haren voelen is geweldig!

En ook nog weer verder gaan op het slapen:
(Ik spring wel van de hak op de tak zeg!)

Ik werd toch enigzins bezweet wakker, waardoor ik hierna besloot nog even een douche te nemen. Dat koude water is best even wennen. net als het feit dat er maar een klein straaltje uitkomt. Dit wist ik natuurlijk ook wel van tevoren, maar het doet mij toch even beseffen dat ook ik echt een verwend westers mens ben. Dat merk ik ook wel aan het feit dat ik nu sterk de behoefte heb om social media te raadplegen. Echt erg! Dit kan tenslotte niet, maar aangezien jij dit nu leest, heb ik toch even de mogelijkheid gehad om een internetcafe in te duiken. En eerlijk toegegeven, ik heb zojuist even bij een reisgenoot op deze reisweblog gekeken en gezien dat er nieuwe reacties zijn op mijn vorige bericht!
Altijd leuk!

Morgen begint het echte programma met een orientatieweek. Ik ben zeer benieuwd! Verslag hiervan volgt uiteraard later!

Ps. het wordt hier overigens vroeg donker. Toen ik vanmiddag om 6 uur wakker werd, was het al donker. Echt veel heb ik dus niet van de schemer meegekregen maar ben benieuwd wanneer deze begint en hoelaat het dan in de morgen licht wordt...

  • 15 Juni 2014 - 19:13

    Diaan:

    Leuk om te lezen
    liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Kandy

Sri Lanka

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2014

Thuis!

05 Juli 2014

Update!

18 Juni 2014

Hallo!

14 Juni 2014

Vrijdag 13 juni 2014

14 Juni 2014

Donderdag 12 juni 2014
Rianne

Actief sinds 24 Mei 2014
Verslag gelezen: 73
Totaal aantal bezoekers 4060

Voorgaande reizen:

31 Mei 2014 - 13 Juli 2014

Sri Lanka

Landen bezocht: